Tider förändras och med den även media, marknadsföring och reklam och hur vi konsumerar den. På danslogens facebooksida ställde jag två frågor om annonsering.
Jag frågade bland annat arrangörerna vart märker dom att ni får mest respons på er annonsering inför dans. Sociala medier, dagstidningar, radioreklam, affischering på stan, tryckta säsongsprogram? Jag ställde även frågan om klassisk tidningsannonsering är förlegat idag?
Till de som är ute och dansar ställde jag frågar vart de helst hittar sin information om vart det är dans. Kikar dom dagstidningen inför kvällens dans eller kikar ni på danslogen.se eller använder dom andra sociala medier.
Svaren som jag fått hittills är att merparten inte alls bryr sig om annonser i dagspress utan kikar in nätet och då i första hand danslogen.se Flera berättade att dom inte ens hade någon prenumeration på någon dagstidning.
När det kom till arrangörer så var det flera som fortsättningsvis annonserar i dagspressen, en del lite motvilligt med tanke på de höga annonspriser som existerar. En arrangör fick lägga extra krut på att marknadsföra ”mogendanserna” medans ”moderndanserna” skötta sig på egen hand genom sociala medier.
Så vad tycker du som läser detta? Är tryckta dansannonser i dagspress förlegat? Vart kikar du innan du skall ut på dans? Kan du som arrangör mäta vart du får mest respons på din marknadsföring? Hör gärna av er till mig via länken kontakt i menyn högst upp på sidan.
Publicerad: 2016-04-09 07:47:22