Ja så här kan det se ut i tidningshyllorna. Tänk vad mycket blaskor det finns om det ena än det andra. Det är oerhört tufft idag att driva en tidning. Själv har jag testat på branschen. I min ungdom så gjorde jag praktik på Nya Kristinehamns Posten här i stan. Otroligt kul och lärorikt att se hur man gör en tidning. Nu är det ju mer än 15 år sedan men ändå.
För att återgå till tidningshyllan så bör man ju ha något extra för att inte smälta in i högen bland alla andra tidningar. Något speciellt. För något år sedan kom det ut en schlagertidning. ”Alla älskar schlager”. Som stor schlagerfantast var jag ju bara tvungen att köpa ett nummer. Jag, tja det var väl bra men inte så mycket mera. Bloggen ”vassa Eggen” skrev 2006 så här om tidningen.
Tidningen behöver akut en ny art director. Färgvalet på omslaget rent vansinnigt. Känslan ska väl vara ”guld”, men är fekal.
Inlagan är tafflig. Materialet är allmängiltigt och kan läsas i Aftonbladet och Expressen. Nu är ju tidningen nerlagd men jag kände att jag ändå ville göra en extreme makeover på omslaget.
Så här ser originalet ut med Carola på omslaget så klart.
Schlager är ju rosa om ni frågar mig. Och varför måste alla tidningar ha tjejer på omslaget. Jag kontrar med schlagermagnus i stället. Men det kanske är lite väl sent med tanke på att tidningen lades ner. Så vill du läsa om schlager nu så är det dansband och schlagertidningen (med tungvikt på dansband) Får Jag Lov som gäller.